Home » Ajankohtaista » Usein kysyttyä – Neiti-Ihminen vastaa

Usein kysyttyä – Neiti-Ihminen vastaa

Toivottavasti näistä on apua, sillä työpäivän aikana en välttämättä ehdi vastaamaan heti viesteihin ja puheluihin. Useimmiten viestitse, sähköpostitse, puhelimitse ja paikan päällä päivittäin kysytyt:

”Onko teille turvallista tulla?”
-Yhtä turvallista kuin minne vain muuallekin. Me teemme kaikkemme ja hieman yli tilojen ja välineiden desinfinoinnin, steriloinnin sekä siisteyden suhteen. Pidämme kasvomaskeja hoitoja tehdessä ja kampaamon puolella. Jos kuitenkin mietityttää/ ahdistaa/ pelottaa / kuulut riskiryhmään, suosittelemme ensisijaisesti miettimään mikä on sinulle välttämätöntä palvelua. Toimimme vastuullisesti.

”Mitä olette muuttaneet/ teette toisin korona-aikaan?”
-Meidän ei itseasiassa ole tarvinnut hirveästi muuttaa mitään. SKY-kosmetologi on jo entuudestaan aseptiikan ja hygienian asiantuntija ja voit olla varma, että nämä asiat ovat aina kunnossa kun ovessa on SKY-merkki. Toimenpiteet, jotka aiemmin tehtiin illan päätteeksi (maksupäätteen, valokatkaisijoiden, hanojen, wc-pönton nuppi, oven kahvat jne. desinfiointi) tehdään nyt joka asiakkaan jälkeen. Desinfioimme aina pinnat asiakkaitten jälkeen. Välineet/ instrumentit desinfoidaan/ steriloidaan. Pyyhkeet/ kapat pestään joka asiakkaan jälkeen. Ohjaamme sinut ensin käsien pesulle. Tarjolla on myös käsidesiä.

”Pitääkö minunkin pestä kädet? Tulin vain kotoa/ naapurista/ ulkoa/ minulla on oma käsidesi.”
– Kyllä. Tämä on mahtava käytäntö ja jää varmasti käyttöön :).

”Minulla on vain normiflunssa, voinko silti tulla hoitoihin/ kampaajalle?”
– Meihin ja muihinkin tarttuu myös tavallinen flunssa. Siirretään aikasi ja tule sitten kun olet tervehtynyt. Vain näin voimme ehkäistä kaikkien tautien tarttumista. Kauneushoitolan puolella suurinta osaa hoidoista ei myöskään voi toteuttaa jos olet sairaana. Yrittäjänä sitä itsekin on tullut välillä puolikuntoisena töihin, mutta tähän on varmasti myös tullut nyt muutos.

”Minulla on kova yskä, mutta ei pitäisi olla mitään koronaa, voinko silti tulla hoitoihin/kampaajalle?”
-Tulethan hoitoihin vain terveenä :). Jos sinulla on kova yskä, esimerkiksi ripsien laitto ja ripsien kestovärjäys on hyvin hankala toteuttaa, sillä silmä liikkuu paljon yskiessä.

”Yritin varata aikaa huomiselle, mutta ajanvarauskalenteri väitti ettei siellä ole vapaata, kysyn nyt tätä kautta vielä? ”
– Tilanne on nyt hieman normalisoitunut, joten aikoja ei välttämättä löydy seuraavalle päivälle, tai välttämättä seuraavalle viikollekaan ikävä kyllä. Nettiajanvarauksen kalenteri on kyllä aina ajan tasalla.

”Onko ajanvaraus rikki, kun vapaita aikoja ei näy?”
-Ei ole :). Se tarkoittaa, ettei vapaita aikoja vain ole.

”Miksi kalenteri näyttää vapaan ajan kulmien kestovärille, muttei ripsihuollolle?”
-Hoidot ovat kestoltaan eripituisia. Kulmien kestoväriin ja muotoiluun on varattu 30 min ja ripsihuoltoon taasen 1h 45min, siksi on tärkeää valita ensin haluamasi hoito listasta, näin kerkeämme tekemään juuri haluamasi toimenpiteen.

”Ajanvaraus näyttää, että kasvohoitoja on vartin välein, kestääkö kasvohoito vain 15 min?”
-Ei kestä. Ajanvarauskalenteri näyttää mahdolliset aloitusajat hoidoille, ja ne näkyvät 15 min välein. Sitten kun aika on varattu, seuraava vapaa aika näkyykin vasta esim. tunnin tai kahden päästä :).

”Yritin varata aikaa lasten hiustenleikkaukseen, mutta en löytänyt sitä vaihtoehtoa ajanvarauksesta?”
-Meillä lasten hiustenleikkaukset tekee Tuija ja Väriloisto, aikoja voit varata siis häneltä suoraan www.varaa.timma.fi/variloisto

”Kauanko jalkahoito/ kasvohoito kestää?”
-Kaikista hoidoista löydät viitteelliset kestot hinnastosta tai omalta sivultaan. Esimerkki: Jumalaiset jalat- jalkahoito 60-90 min. Kaikilla ei mene sama aika jalkahoitoon, joissain jaloissa voi olla tosi paljon tekemistä ja hoito vie koko 90 min, mutta monet jalat selviävät 60 min käsittelyllä. Sama kasvohoidoissa, jos ei ole esimerkiksi paljon puhdistettavaa, ei kasvohoitoon välttämättä mene koko 90 min. Hemmottelusta ei silti tingitä, käytän esim. jalkojen ja kasvojen hierontaan aina hyvin aikaa :).

”Yritin varata jalkahoitoa ja siihen perään hiustenleikkauksen, mutta en löytänyt sellaista vaihtoehtoa, miten voin varata nämä kaksi peräkkäin?”
-Laittamalla sähköpostia tai viestiä tai soittamalla, tai jos kalenterissa on tilaa, varaamalla kaksi hoitoa peräkkäin. Ihan kaikkia mahdollisia hoitopaketteja ei voi laittaa ajanvaraukseen, sillä listasta tulisi liian pitkä selattavaksi. Jos hoitopaketeista (löytyy nettisivuilta kohdasta muut hoidot & hoitopaketit) ei löydy haluaamaasi yhdistelmää, ota siis yhteyttä. Neiti-Ihmisen nettisivut ja ajanvaraus ovat wordpressissä, joka eroaa esim paljon käytetystä timmasta.

”Lahjakorttini on menossa vanhaksi huomenna, ja yritin varata aikaa, mutta siellä ei ollut vapaata, mitä nyt tehdään?”
-Aikoja ei välttämättä löydy ihan seuraavalle päivälle. Lahjakortit ovat voimassa 6 kk. Jos tuntuu, ettet ehdi käyttää sitä ajoissa, ota ihmeessä yhteyttä hyvissä ajoin niin laitetaan sille hieman jatkoa 🙂

”Miten voin tilata lahjakortin?”
-Täyttämällä tilauslomakkeen www.neiti-ihminen.fi/tilaa-lahjakortti , tai vaikka hakemalla paikan päältä 🙂

”Oletteko auki myös lauantaisin? Entä iltaisin?”
– Kyllä. Olemme auki sopimuksen mukaan, aikoja voi pääsääntöisesti varata ma-la aamusta iltaan. Näiden ulkopuolella ajat on toki sovittavissa :). Ilta-ajat on tosi suosittuja, joten ne varataan yleensä ensin.

”Miten olet lomalla tänä vuonna?”
-Tänä vuonna en pidä pidempää lomaa, muutamia päiviä sieltä täältä 🙂

Comments are closed.